Geschillencommissie Kinderopvang
Kinderopvang is mensenwerk. En waar mensen werken, kan iets mis gaan. Dit kan leiden tot ontevredenheid en uiteindelijk soms in klachten. Dan is het goed te weten dat het gastouderbureau waar u gebruik van maakt een klachtenprocedure hanteert.
Interne klachtenprocedure GOB SamSam
Externe klachtenbehandeling
Bent u niet tevreden over de afhandeling van uw klacht via de interne klachtenprocedure, dan kunt u uw vraag of klacht voorleggen aan het onafhankelijke klachtenloket Kinderopvang. Een medewerker van het Klachtenloket zal uw klacht met informatie, gericht advies, bemiddeling of mediation proberen op te lossen.
U kunt ook een klacht indienen bij de externe en onafhankelijke Geschillencommissie Kinderopvang en Peuterspeelzalen. Uw klacht wordt dan een geschil. Een onpartijdige, deskundige commissie beoordeelt uw geschil en u ontvangt een bindende uitspraak. Dat betekent dat beide partijen de uitspraak moeten nakomen en dat hoger beroep tegen de uitspraak niet mogelijk is. Meer informatie hierover vindt u op:
Geschillencommissie - Kinderopvang
Klachtenloket Kinderopvang - Informatie voor ouders
Klachtenloket Kinderopvang
www.klachtenloket-kinderopvang.nl
Tel: 0900-1877
maandag t/m vrijdag van 09.00 - 17.00 uur
De Geschillencommissie Kinderopvang
Bordewijklaan 46
Postbus 90 600
2509 LP Den Haag
www.degeschillencommissie.nl